Lata 80. to nie tylko dekada muzyki New Romantic, Madonny, Michaela Jacksona i... Martensów. To dziesięcolecie, w którym moda postawiła olbrzymi krok do przodu. To prawdziwy rozkwit promowania marek i ich produktów... w sposób całkiem kontrowersyjny jak na tamte czasy.
W 1980 roku bardzo popularny stał się denim... Modni nie chcieli nosić już tylko klasycznych Levisów 501, więc jeansowy świat podbiły też takie marki jaki Gloria Vanderbilt, Jordache, Gap i Calvin Klein.
Największym szokiem dla odbiorców był sposób, w jaki firmy zaczęły reklamować swoje rzeczy. Pierwszy raz zaczęto pokazywać nagie ciało, kontrowersje budziło też zatrudnianie bardzo młodych modelek - Calvin Klein do swojej kampanii reklamowej zaangażował młodziutką, piętnastoletnią Brooke Shields.
Nic zatem dziwnego, że fashioniści ubrani w nowiutkie jeansy podśpiewywali sobie "Like a Virgin"...
1980s was not only a decade of New Romantic, Madonna, Michael Jackson and Martens shoes but a moment when fashion has significantly moved forward as well. This time was a renaissance of fashion advertising and controversial commercials.
As of the 80s denim was getting more and more popular. Fashionistas didn't want to wear only classic 501 Levis so the jeans' world was conquered by brands like Gloria Vanderbilt, the Jordache, Gap and Calvin Klein.
Definitely the audience was shocked with what was presented to them. The way of advertising has become very unusual - people were not afraid of showing the naked body and some issues arouse when brands started hiring very young models for their campaigns - as an example Calvin Klein signed a contract with a very young, 15-year-old Brooke Shields.
Thus, there's nothing weird about the fact that trendsetters wearing their brand new denim pants were having fun singing "Like a Virgin"...
Reklamy są własnością intelektualną danych marek.
A pomyśleć, że teraz takie kampanie w ogóle nas nie szokują... nie wiem, czy jest jeszcze cokolwiek,co może nas zszokować. Trochę ze smutkiem oglądam tamte reklamy..
OdpowiedzUsuń