22 lutego 2013

Brand DNA, czyli o tym jak ważna jest tożsamość marki.

Twoje ulubione perfumy Dior'a kojarzą ci się z tamtą fantastyczną imprezą w październiku, z kolei smak pomarańczy przypomina ci o zbliżających się świętach Bożego Narodzenia, a zapach świeżo skoszonej trawy wskazuje, że już niedługo upragnione lato... Tak, jesteśmy skonstruowani w ten sposób, by zmysły pomagały nam wracać do wspomnień. Pierwsze wrażenie często jest tym, które zapada w naszej pamięci i które... tak ciężko zmienić. 

Dlatego między innymi tak ważne dla danej marki jest to... jak się prezentuje. Fachowcy nazywają to "brand DNA", które nie jest niczym innym niż tożsamością marki

Dlatego przygotowałam listę rzeczy, o której każdy projektant powinien pamiętać:

1. Na początek warto sobie zapisać (i owe przemyślenia w ciekawej formie zamieścić na swojej stronie internetowej), dlaczego stworzyliśmy naszą markę, jaki jest jej cel i co ją wyróżnia - taka nasza mini "misja" (w końcu po coś chyba robiliśmy badania rynku i ocenialiśmy konkurencję, i wiemy, dlaczego tak działamy). 

2. Tak jak i w życiu, i w biznesie warto mieć wizję - plan na za 5, za 10 i za 15 lat... i nie zapominajmy, żebyśmy nie odbiegali zbytnio od tego, co zawarliśmy w punkcie 1.

3. Rynek docelowy, czyli klienci, którzy najczęściej będą u nas kupowali. Ich demografia, psychografia, co lubią robić, ich zainteresowania... a wszystko po to, by tworzyć produkty, które chętnie będą zgarniać z półek.

4. Ciekawa nazwa marki... nic nie jest gorszą reklamą niż nazwa, która nie odzwierciedla tego, co firma reprezentuje. Jak można nazwać firmę odzieżową "National Export Corporation"? Tak, zdarzają się takie kwiatki...

5. Logo - interesujące, przyjemne dla oka, nawet kontrowersyjne. Pojawia się na naszych wizytówkach, stronie internetowej, Facebooku, Twitterze itp. itd. A poza tym  chroni wartość intelektualną naszej marki, jeżeli mowa o kwestiach prawnych.

6. Visual Merchandising, na które składa się też wyżej wspomniany znak handlowy, a ponadto wygląd siedziby naszej firmy, naszego butiku, okna wystawowe... Wszystko musi mieć swoje ręce i nogi, wyglądać atrakcyjnie, wzbudzać ciekawość, zachęcać, INSPIROWAĆ.

7. Produkt - musi odpowiadać standardom zawartym w punkcie 1-6. On też charakteryzuje naszą markę.

Powyższa instrukcja nie gwarantuje sukcesu, ale może być pomocne... To taka mała recepta na triumf. Jeżeli stworzymy coś, co pokochamy całym naszym sercem i to będzie naszą pasją, to na pewno się uda!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...